خانه / دسته‌بندی نشده / گزارش برنامه آبشار سنگان

تعداد : ۳۱

وسیله : دو دستگاه مینی بوس

هزینه : ۱۵ هزار تومان

قرار شروع برنامه گروه، برای ساعت ۸ صبح اولین روز اردیبهشت کنار پارک نوشین هماهنگ شده بود. با گذشت حدود ۱۰ دقیقه ای از ساعت قرار، دیگه تقریبا همه دوستان ( ۳۱ نفر) رسیده بودند و سوار مینی بوسها شدیم. و به سمت روستای سنگان حرکت کردیم. از اونجایی که روستای سنگان و مسیر آبشار از مقاصد محبوب طبیعت گردی به حساب میاد، با کمی جستجو در اینترنت میشه اطلاعات خوب و کافی به دست آورد. این مسیر در واقع در تمام طول سال دیدنیست. در بهار و تابستان و پاییز به خاطر طبیعت زیبا و دل انگیزش و آبشار مرتفعی که داره و در زمستان هم به خاطر قندیل های یخی و زیبایی که در محل آبشار به وجود میاد. به هر صورت این روستا در بخش کن قرار داره. پس  به سمت شمال غرب تهران و فلکه دوم شهران رفتیم و پس از اینکه سولقان رو گذروندیم به روستای سنگان رسیدیم. البته این منطقه مشتمل بر چندین محله هست. پس از رسیدن به ورودی روستا به علت تراکم ماشین هایی که در مسیر پارک و حرکت برگشت رو برای مینی بوس ها سخت میکردن از ماشین ها پیاده شده و برنامه رو ادامه دادیم.

بعد از حدود ۵۰۰ متر پیاده روی به امام زاده قاسم رسیدیم .محوطه امام زاده قاسم دارای تخت و محل مناسبی برای استراحت هست. پس از استراحت کوتاهی مسیر رو به سمت آبشار ادامه دادیم. هوای بهاری منطقه همنوردان رو حسابی سرحال آورده بود. کم کم برف کوهها آب شده بود . درختها جوانه زده بودن و یکی در میون شکوفه داده بودند اما هنوز هوا به اون صورت گرم نشده و منطقه سرسبزی خودشو نشون نداده بود.

ادامه مسیر با همصحبتی دوستان و آشنایی با کسانی که به تازگی و برای اولین با با گروه همراه شده بودند میگذشت. پس از یک و نیم ساعت پیاده روی با توافق جمعی و اعلام سرپرست خوبمون، کمی از مسیر منحرف شدیم و بساط استراحت و صبحانه رو کنار رودخونه برپا کردیم.

بعد از صرف صبحانه و عکس گرفتن، ساعت ۱۱:۱۰ ادامه حرکت به سمت آبشار از سر گرفته شد. شیب مسیر در ابتدا کمتر و بتدریج زیاد میشه. در بین مسیر باید از روی تنه درختی که به عنوان پل در عرض رودخونه قرار داده شده بود عبور میکردیم.

بعد از گذشت ۲ ساعت و حوالی ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر به آبشار سنگان رسیدیم. بعد از کمی عکاسی، جای مناسبی رو برای دور هم بودن و ناهار خوردن پیدا کردیم.

فضای دوستانه و با صفای همراهان کنار چای ذغالی ما رو تا ساعت حدود ۴ بعدازظهر کنار آبشار نگه داشت. در مسیر برگشت قسمتهایی از مسیر پوشیده از ریواس بود و با اینکه هنوز رشد کافی  نداشتند با این حال به عنوان نوبرونه کمی چیدیم.

ساعت ۷:۳۰ به مینی بوسها رسیدیم. مسیر برگشت به تهران ترافیک سنگینی داشت . به هر صورت همه میخوان از روز تعطیل بهاری شون استفاده کنن و همین باعث ترافیک جاده میشه. ساعت حدود ۱۰:۳۰ به پارک نوشین رسیده و یه روز خاطره انگیز بدین ترتیب رقم خورد.

کانون گردشگران جوان ایران- www.kanoonirangardan.ir/

الهام صادقی نیا ( سفر اولی)

۲ دیدگاه

1. بسیار عالی و زیبا بود این گلگشت بهاری …..باز هم تشکر از شما دمتون گرم و خسته هم نباشید ….ولی فکر کنم گروه اول کوهنوردی از قلم افتاده !!! ….

2. الهام سفر اولی! درود بر شما که با توجه به سفر اولی بودن باز هم مسوولیت نوشتن گزارش را بر عهده گرفتی. لازم است ضمن تشکر از شما عرض کنم که برای نوشتن گزارش سفر ما به اطلاعات بیشتری از منطقه نیاز داریم و همچنین احیانا نقشه مسیر طی شده. کمی توضیح درباره شزایط محیط زیست منطقه و همچنین اطلاعات مفیدی که به درد گروههای بعئی بخورد. مثلا از اینکه از ترافیک زمان برگشت صحبت کردید برای من جالب بود. سپاسگزارم